Hydroglizer
Už dříve jsem chtěl začít s modelařinou, po odchodu převodovky z autíčka na DO jsem vymontoval
elektroniku a postavil jsem si loď na lodní šroub.Měla 3 rychlosti, dopředu, turbo a dozadu. Po snaze
změnit výměnou krystalu u vysílače (z 27MHz na 18MHz) kvůli rušení a štelováním cívky u přijimače už 
se mi nikdy nepodařilo DO sladit. Před pár týdny sem si pořídil RC vysílač Optic 6 a 4 přijimače.
Regulátory mám 3 domácí výroby.Regulátor v pohodě utáhne motor MIG 500 Turbo Race s vrtulí 220 x 110.
Použité díly: Přijimač Hitec 35MHz dual conversion, Servo Hitec standard HS-311, Regulátor s IRF3205,
akumulátor Vinic Ni-MH 7,2V 2500mAh, krabička pro přijimač s regulátorem, 30 polystyren s černým pruhem (tvrdost),..
Stavba plováku s polystyrenu: Na webu je jen pár návodů na stavbu hydroglizéru, take jsem musel experimentovat.
Nejdůležitější je správná velikost polystyrénu (čím větší, tím menší ponor a naopak).
Velikost také záleží na hmotnosti bateríí, použitém morotu a vrtuli. První model byl s motorem MIG480 a vrtulí master
airscrew 6x4. Polystyren byl spíš neupravený a hrnul před sebou vodu, zatáčení bylo provedeno ze dnou hliníkových plechů
na které samozřejmně nešlo pájet. Po koupi pájky na Al byl problém plech dostatečně prohřát i za pomoci pájecí
stanice a cín držel jen slabě.Na druhý pokus jsem použil jednostranný cuprextit (ještě lepší by byl oboustraný). Nařezal jsem si
dva stejné rozměry a pocínoval je v cínové lázni. Na cuprextit se dal nádherně připájet kousek univerzálního cuprextitu s dírami.
Materiál na upevnění motoru a osy pro zvduchová kormidla. Pro Al rám se mi ze dvou stajných desek z monitorů podařilo získat
dva úplně stejné velké plechové chlaciče, které jsem nůžkami na plech upravil s zbrousil na brusce (může se ucpat kotouč).
Chladiče jsou přišroubovány čtyřmi šroubky k překližkové desce ošetřené nátěry laku a nakonec
stříbřenkou pro lepší vzhled. Servo je přilepeno tavnou pistolí na rám. Pro lepší pevnost jsou ra rámu v místě lepidla
vodorovné a svislé rýhy. Nejlepší je před nanesením lepidla Al rám zahřát horkovzdušnou pistolí, aby lepidlo hned po
nanesení neztvrdlo.
Uprava polystyrénu
Pro řezání se nejlépe hodí odporová pila nebo trafopáječka s delším drátem. Já používám laboratorní zdroj s odporovým
drátem z topných  spirál (fén, horkovzduška, výkonné odpory, výkonné potenciometry nebo trimry). Pro rovné a dokonalé řezání
používám dvě hliníkové lišty. Jedna se dá ze spodu a druhá z vrchu polystyrénu jak jde vitět na obrázku. Odporový drát nesmí
být oranžový "nesmí svítit". Řezá se pomatu a s citem, aby drát nepraskl.
Povrchová úprava polystyrénu
Protože polystyrén by se bez úpravy drolil, lámal a nasakoval vodu jako houba, byla úprava pro docílení co největší rychlosti
nutná. Já jako začínající modelář jsem neměl žádné zkušenosti. Jednou z nejlepších možností je použití laminátu, ale tuto možnost
jsem vynechal, protože  naminátový epoxid a skelnou tkaninu zatím nemám, proto jsem zkoušel něco jiného. Nedoporučuju lepidlo
 typu herkules, podobné používá můj taťka truhlář. Povrch má slušný, je vodou ředitelné, neleptá polystyrén, ale i po dokonalém zaschnutí
se ve vodě po povrchu rozpostí. Nepoužívejte dvousložkový autotmel, tváří se že polystyrén neleptá, ale po nějaké době se budete divit.
Hlavně ne syntetiku nebo nitro barvu, ta vám udělá z polystyrénu sračku podobnou kanagonu.
Akrylát, kvalitní akrylát určený pro venkovní použití ten je dobrý, zatím jsem nic jiného nenašel, první vrstvou se dostane mezi
póry v kuličkách a zabrání tak prosáknutí vody. Při dalších vrstvách se povrch stává hladkým. Myslím že po kvatitních nátěrech
by se mohla použít synterika nebo nitro barva.

Po různých tvarech a velikostech polystyrenu jsem zjistil co je nejlepší. Dnes mi hydro jezdí nádherně ve skluzu.
Časem by to chtělo místo 2500mAh koupit 4600mAh z důvodu jízdy jen okolo 10 minut.
Pro pohon už používám MIG500 Turbo Race 7,2V a vrtuli 220x110


  VIDEO ZDE
Video je z mobilu, proto je zhoršená kvalita.
O prázdninách nemám moc času, později přidám více obrázků a videa.