Oprava
elektrického skůtru s motorem 250W 24V
Zatím jen obrázky, časem přidám
podrobnější popis a videa.
Začalo to tím, že můj bratranec (je mu kolem 26 let) si
pořídil el. skůtr. Jezdil sním do té doby, než v
motoru začalo něco hrkat.
Myslel jsi, že je v motoru kamínek, a proto skůtr rozebral. Odpojil elektroniku a dostal se k motoru.
Rozebral motor a dál už nevím co bylo (musel bych se ho zeptat).
El. skůtr mi přivezli strejda s tetou (rodiče od mého bratrance), když k nám jeli na návštěvu.
Co všechno jsem viděl a udělal:
Baterie byly mimo skůtr (bez drátů s konektory). Po rozebrání kdy tu nešlo z motorem točit.
Vymontoval jsem ho, a vidím, že nemá vůbec
přišroubované šroubky (motor se sám
rozpadal)
Rozebral jsem ho a nestačil jsem se divit. Vidím uvolněné
dva magnety, uhlíky na mě vyskakují a jsou malé.
Největší problém mi dělaly uvolněné
magnety. Namíchal jsem si dvousložkové lepidlo, odmastil
jsem magnet a stator.
Není jedno jak se magnety umístí. Stator má
čtyři magnety, a to znamená, že každý magnet naproti se
musí odpuzovat.
Přilepil jsem magnety a odměřil jsem vzdálenost, aby byly na svém místě.
Potom jsem je opatrně a s citem stáhl svorkami. Lepidlo jsem nechal raději schnout 24hodin.
Neměl jsem stejné náhradní uhlíky, a proto
jsem vzal větší, které jsem zbrousil
pilníkem.
Opravení mi dalo hodně práce a byl jsem rád, že se mi motor rozjel.
Jezdil jsem tak dlouho, dokud se mi neuvolnily zbylé dva
magnety. které držely pomocí starého lepidla.
Zase jsem musel celý skůtr rozebrat a zpravit motor. Zatím jezdí na skůtru až do dnes 31.5.2007.
Bylo mnohem více různých drobných oprav, ale už mě
nebaví tak dlouho psát. Dotazy mi můžete psát na
ICQ, e-mail nebo Skype.
Neručím za chyby v textu :-)