E-MTB
MTB s 250W elektromotorem a 2x Pb aku 12V 12Ah
Stavba vznikala z důvodu rozpadu elektrického skůtru a na základě zajímavého videa z YouTube.
Hledal jsem na internetu nějakou inspiraci, ale našel jsem jen jeden návod.  Upevnění držáku se mi zdálo podle návodu nespolehlivé a provizorní.
Baterie použil 7Ah, ale protože ve skůtru byly 12Ah tak jsem je využil, nevýhodou po přestavbě byla vyšší hmotnost asi o 9kg.
Na internetu měl autor udělaný kloub asi z koberce ZDE, které se mi nezdálo vhodné. Upevnění držáku motoru musí být na hliníkovém profilu.
Navaření osmičky hliníkové pásoviny provedl můj známý, je to jen malý obdélníček přivařený na hliníkový profil.
Velké ozubené kolo jsem přišrouboval pomocí dvou šroubů pod brzdný kotouč, navrtání 3 děr musí být přesné, nejlépe na stojanové vrtačce.
Kvůli místa pro řetěz jsem musel ozubené kolo podložit ještě dvěma podložkami (na obrázku jich je víc, hrál jsem si s počtem).
Do osmičky pásoviny jsem udělal závitníkem závit, kdyby se nakonec protočil, stačí dát z druhé strany matky.
Druhý plech tloušťky 4mm (no příště bych to udělal spíš z 6mm) slouží k upevnění motoru, tvar má jak písmeno L.
Příště bych tam nedělal pravý úhle, spíš bych tam nechal větší plochu, kvůli větší odolnosti na otřesy (aby nemohly vzniknout prasklinky).
Motor je přišroubovaný čtyřmi šrouby pro na imbus. Díry vyvrtané pro prostrčení šroubů k motoru mají tvar oválu, aby se mohl dopnout nebo povolit řetěz.
Baterie jsou upevněné zespodu pomocí kvalitní oboustranné pásky a obmotány páskou s textilními vlákny (lepší by byla černá nebo průhledná).
Použít se dá taky páska se skelnými vlákny nebo nějaký stahovací popruh. Elektronika je původní, jen jsou některé kabely odstraněné (pro blinkry, ukazatel rychlosti, klakson,..).
Zapínání pomocí klíčku jsem nechal. Pro regulaci na brzdě jsem protáhl třížilový vodič na Hallův senzor podél bowdenu na brzdu.
Kvůli brždění a přidávání plynu jsem musel zkrátil rukojeť a připevnit k ní šroub potažený smršťovací bužírkou (na obrázku je ještě vyfocena černá izolačka).
Pro jízdu v noci jsem musel prkno osvětlit pomocí LED diod, k napájení slouží 24V a jsou použité předřadné výkonné rezistory.
Převody jsou použité ze skůtru, takže prkno jede pomaleji než skůtru kvůli menšímu obvodu kola, ale zase má větší sílu do kopců.
Prkno zvládá terén, jedinou nevýhodou je náhon na jedno kolo, na mokré trávě mže prokluzovat.
Pnu se nějak výrazně neopotřebovává, skůtru jezdil kolem 25km/ah a prkno dosahuje rychlosti kolem 16km/ah.
Aby dosáhlo stejné rychlosti jako skůtru, muselo by se vyměnit velké ozubené kolo za kolo s menším počtem zubů, ale bylo by to na úkor síly.
Elektroniku budu někdy muset dát do krabičky společně s držákem pojistky, zapínáním pomocí klíče a konektory.
Stránka s návodem, podle kterého jsem to raději nedělal, ale jinak to taky musí jezdit dobře, ale můj osobní názor je že by mohl spadnout v zatáčce řetěz.
http://www.instructables.com/id/Electric-Mountain-Board/
Musím tady dát ještě nějaké video - zatím mám jen natočení přes mobil, ale není nad normální kameru nebo foťák
Kdyby měl někdo nějaké dotazy, tak mi může napsat. Kontakt na mě je ZDE
Odkaz na video natočené mobilem ZDE (shit kvalita), klůli natáčení provou rukou jsem musel páku plynu držet jinak než obvykle (plyn přidávám pravou)
MBS Jeep Renegate u původním stavu - ještě nový, neoškrkaný :-)

Brzdy v původním stavu

Motor 250W 24V s 11 zuby

Kolo bez ozubeného kola

Příprava pro připevnění

Šrouby se musely vyměnit za delší a podložit podložkama, nakonec stačilo dát na každí šroub dvě

První se nasadí ozubené kolo a až potom brzdící kotouč

Příprava pro navaření Al plechu tloušťky 8mm

L-ko pro upevnění motoru

Navařený kus hliníku

Baterie 2x 12V 12Ah, prkno pěkně přibralo asi o 8kg

E-MTB electric mountainboard

Elektronika

Zadní část a kabeláž od motoru a senzoru

Malé ozubené s 11 zuby

Velké ozubené kolo asi s 66 zuby

Ochrana bowdenu a třížilového kabelu pro hallův senzor (regulace)

Regulátor

Motorek :-)

Upevnění motoru

Svár je super, závit je v 8mm hliníku

Vyřešení brzdy na straně s ozubeným kolem

Regulace plynu, teda spíš elektřiny :-) a brzda přes bowden

Upevnění pomocí dvou šroubů